باحضور استاندار یزد برگزار شد:نشست هم اندیشی هیات های بازرسی استان


نشست هم اندیشی هیات های بازرسی استان یزد با حضور استاندار، معاونان وی و اعضای هیات های بازرسی استان در محل سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.


محمدرضا فلاح زاده در این نشست هم اندیشی با گرامیداشت دهه مبارک فجر، با اشاره به دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی طی سی و سه سال گذشته و مقایسه آن با عقب ماندگی های دوران خفقان شاهنشاهی گفت: اقدامات عظیم و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و ... ستودنی است و جای شکرگزاری دارد.


وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از انتخابات به عنوان یکی از تجلی گاه های حضور مردم در دفاع از آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از جایگاه مهم و بالایی در قانون اساسی برخوردار است و اختیارات مهمی بر عهده این قوه گزارده شده است.


استاندار یزد با گذاری بر اختیارات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات آینده ادامه داد: حضور گسترده مردم ایران اسلامی در پای صندوق های رای دشمنان نظام و انقلاب را مایوس و ناامید خواهد کرد.


وی با مروری بر دیدگاههای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در رابطه با اهمیت شرکت در انتخابات خاطر نشان کرد: همه دست اندر کاران برگزاری انتخابات باید با تمام توان زمینه را برای حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فرا هم آورند.


فلاح زاده با اشاره به رعایت اصل بی طرفی در انتخابات توسط مسئولان برگزاری، بر برگزاری انتخاباتی سالم بر مبنای قانونمداری، عدالت محور و امانت داری تاکید کرد.


وی همچنین خواستار رعایت قانون و اخلاق از سوی همه کاندیدا ها و طرفداران آنان در انتخابات پیش رو شد.


رئیس هیات بازرسی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نیز در ابتدای این نشست با گرامیداشت دهه مبارک فجر، به اقدامات صورت گرفته توسط هیات بازرسی استان برای برگزاری مطلوب انتخابات اشاره کرد و گفت: بیش از 800 نفر در استان یزد کار بازرسی را در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بر عهده دارند.


وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خطبه های اخیر نماز جمعه تهران اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، توطئه های دشمنان را خنثی و بار دیگر آنان را در دستیابی به اهداف پلیدشان ناامید خواهد کرد.


عباسعلی رضایی با اشاره به مرحله تایید صلاحیت کاندیدا های انتخابات بر رسیدگی کامل، دقیق و بی طرفانه به اعتراضات و شکایات دریافتی تاکید کرد و گفت: بازرسان و سربازرسان که از میان افراد مورد اعتماد جامعه انتخاب شده اند باید بر جزئیات قانون انتخابات آگاهی داشته و در اجرای دقیق قانون نهایت دقت و توجه را داشته باشند.


مشاور استاندار یزد در امور روحانیان نیز در این نشست با اشاره به فرمایشات ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که " انتخابات مصونیت بخش کشور است" بر فراهم نمودن شرایط حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و ادامه داد: حضور گسترده مردم ضریب اعتبار و امنیت کشور را افزایش داده و استکبار جهانی را در دستیابی به اهداف شومش مایوس خواهد کرد.


حجت الاسلام و المسلمین رحمانی با اشاره به جایگاه مهم هیات های بازرسی انتخابات گفت: داشتن سعه صدر، حسن خلق، امانت داری و قانون مداری از جمله مواردی است که باید مدنظر بازرسان انتخابات باشد.


وی افزود عملکرد مناسب بازرسان انتخابات می تواند تضمین کننده سلامت انتخابات، جلب کننده اعتماد مردم و کاندیداها، بالا برنده اعتبار انتخابات و در نهایت تضمین کننده استقلال سیاسی کشور خواهد بود.


جانشین رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات در برهه کنونی اظهار داشت: پس از حوادث تلخ فتنه 88، دشمنان نظام و انقلاب چشم طمع به این انتخابات دوخته اند و با انواع خدعه و نیرنگ قصد دارند انتخابات را از مسیر اصلی خود خارج کرده و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند . مهدی تقوایی تاکید کرد: اما به لطف خدا، در پرتو هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و حضور گسترده و بابصیرت مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ننگ پشیمانی بر پیشانی استکبار جهانی و ایادی آنان حک خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمادگی کامل استان یزد برای برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده، زمینه های برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در استان یزد فراهم شده است.


وی بر رعایت کامل قانون و اصل بی طرفی از سوی برگزار کنندگان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا